2017 – Overwinning

Altijd op ’t eind van het jaar zoek ik God in voorbereiding voor het nieuwe jaar dat als gemeente voor ons ligt. Gods Geest sprak duidelijk: 2017 is het jaar van Overwinning!

Dit is een vervolg van hetgeen waar we als gemeente afgelopen jaar naar hebben uitgestrekt: de liefde van God en de vreze des Heren. De dubbele deur is open (zie artikel), kom nu binnen in Gods overwinning. Meteen bestudeerde ik de Bijbel en ontdekte al gauw dat het getal 17 steeds weer ‘totale overwinning‘ betekent. Door Jezus overwinnen we de vijand…
Dit getal heeft met ‘verlossing‘ te maken. Denk maar aan Jeremia 32:9 waar er voor 17 zilverstukken akker werd gekocht / gelost. Weet u op welke dag de Ark van Noach op de berg rustte? U kunt het al raden… jawel, op 17e dag van de 7e maand werd de zonde overwonnen.

In het Hebreeuws stelde ik vast het het getal 17 ‘mond‘ betekent en dit als symbool heeft. Dit doet me meteen denken aan de kracht van wat er uit onze mond uitgaat: spreken we overwinning en leven uit of niet? Tegelijkertijd geloof ik dat God persoonlijk tot jou wil spreken dit jaar!
Met onze mond spreken we niet alleen, maar eten we ook. Zo staat er in Mattheüs 4:4 “Niet alleen van brood zal de mens leven, maar van alle woord, dat uit de mond Gods uitgaat!” Gods Woord en Gods Brood zijn synoniemen. Eet Gods logos (geschreven) en frisse rhema (gesproken) woorden als het ware op… Gods Woord in je moet gesproken worden, daar ontstaat leven

In Romeinen 4:17 staat: “…God die doden levend maakt en het niet zijnde tot aanzijn roept. Elk woord heeft in het Hebreeuws een getalswaarde. Mond (17) heeft als getalswaarde 80 en dat staat voor doorbraak! Wat gebonden, vastgeroest en statisch is wordt doorbroken, want waar God gaat spreken, daar begint de doorbraak. God spreekt wat nog niet was én het is er! Wat een overwinning.
“De doorbreker trekt vóór hen op; zij breken door en trekken door de poort en gaan daardoor uit; en hun koning trekt vóór hen uit, en de Here aan hun spits” zegt Micha 2:13God gaat voorop in ons leven en in de gemeente. Hij breekt open, maar ook wij breken door, dus wij zijn eveneens verantwoordelijk. Door Jezus die ons liefheeft zijn we in alles méér dan overwinnaars (Romeinen 8). Als gemeente samen (wereldwijd) hebben we satan overwonnen door het bloed van Jezus en het Woord van ons getuigenis (Openbaring 12:11). Trek dus je wapenrusting aan en ga vanuit Zijn overwinning ten strijde (Efeziërs 6)! Volgens Johannes 17 geloof ik echt dat God dit jaar overwinning geeft in en door eenheid. Als gemeente staan we schouder aan schouder naarbuiten gericht! We vieren de eenheid door Jezus in gemeenten, huwelijken, families, onder leiders, enz.

Bovendien vieren we als Pinkstergemeente ‘de Sleutel’ dit jaar onze 9e verjaardag. God is zo trouw! Wat zijn we Hem dankbaar voor Zijn gemeente te Anzegem! Het getal negen staat voor geboorte, in het Hebreeuws heeft 9 dan ook de baarmoeder als teken. We verhuisden als gemeente niet alleen naar een nieuw gebouw, God schenkt ook nieuw leven in Zijn gemeente op alle vlak.

Als afsluit twee Bijbelteksten die ik over jou wil proclameren, over jouw huwelijk, gezondheid, gezin, werk, financiën, relaties, kerk, leiderschap, school, enz.
 “Gíj zijt uit God, kinderkens, en gij hebt hen overwonnen; want Hij, die in u is, is meerder dan die in de wereld is.” (1 Johannes 4:4)
“Want dit is de liefde Gods, dat wij zijn geboden bewaren. En zijn geboden zijn niet zwaar, want al wat uit God geboren is, overwint de wereld; en dit is de overwinning, die de wereld overwonnen heeft: ons geloof. Wie is het, die de wereld overwint, dan wie gelooft, dat Jezus de Zoon van God is?” (1 Johannes 5:3-5)

Proclameer het dagelijks over jezelf: Overwinning, doorbraak in Jezus’ Naam!
Vier feest op de overwinning, nog voor je ’t ziet! Het gaat allemaal om JEZUS!

Geschreven door Gregory